What have I done?

Denna dagen har bara vart elände från början till slut. Började med att jag sträckte mig, nacke och hela vänster axel så hela förmiddagen spenderades med att massera med spikkudden. Hatar det när kroppen ständigt ska krångla med mig. Men det är inte det värsta med dagen. Imorgon ska jag ha min första arbetsdag sedan jag gick in i väggen. Har sagt i veckor att jag är redo, jag ska minsann klara detta, inget kan stoppa mig, men nu när dagen är nära grips jag plötsligt av panik. Tänkte inte så mycket på det förren min dagisfröken ifrågasatte morgondagens tider. Jag förklarade läget och ser hur hon plötsligt tvivlar. Hon frågor om jag verkligen är redo och om min läkare är medveten om situationen. Tror inte hon menade något illa med det egentligen men jag börjar så klart tvivla på mig själv och jag är rädd. Ekonomiskt sätt har jag inget val då jag ligger back varje månad om detta fortsätter. Jag måste helt enkelt vara frisk eller så får jag jobba sjuk. Så här sitter jag, nersjunken i soffan och försöker med all kraft distrahera mitt tvivlande. Så jag startar Netflix och tvingar mig själv till sömns.


// This day has bin a misery from start to finish. I started by overstretching my neck and the whole left shoulder so the whole morning was spent massaging with the cobwebs. Hate it when the body is bothering me. But it's not the worst thing about the day. Tomorrow I will have my first working day since I "hit the wall". Have said in weeks that I'm ready, I'll do it right now, nothing can stop me, but now that day is close, I'm suddenly panicing. Did not think so much about it earlier today but my kindergarten questioned the times of tomorrow. I explained the situation and see how she suddenly doubts. She asks if I'm really ready and if my doctor is aware of the situation. Do not think she meant something bad about it really, but I'm definitely starting to question myself and I'm scared. Economically, I have no choice, I'm behind every month if this continues. I just have to be healthy or I have to work sick. This is how I sit down on my couch and try to distract my doubts with all the power. I'll put on Netflix and force myself to sleep. //

Commen | |
Top page