Mammaas lilla charmtroll


Försökte ta en fin bild på Melvin igår men det var minsann inte så lätt. Men rumpan var okej att ta kort på, busunge. Hans städade golv försvann på några få sekunder. Han skulle minsann leka med alla leksaker på en gång. Så är det när man är 3år. Är det normalt att ens 3påring pratar engelska med en? Det är inte bara så att han lärt sig ord och meningar han är klockren på att veta när han ska säga dom. Vi skojade lite vid frukosten i morse och jag sa till M att mormor inte kan köra bil.. Han sneglade på mormor med glimten i ögan och rycker på axlarna och säger "Whaaat!?" vilket får både mig och mormor brista ut  i skratt. När han ska tacka för något säöger han "Thank you very much" istället för ett simpelt tack. Både jag och min bror har alltid pratat mycket engleska och jag som har 2 modersmål (svenska & norska) pratar bättre engelska. Låter knäppt men jag tänker på engelska och försöler översätta till svenska när jag ska prata eller skriva.  Vilket fall är jag glad och stolt över att han är öppen för andra språk. det kommer han ha mycket nytta av i framtiden.
 
 
Idag har Melvin vart super duktig. Vi har gått en liten promenad i stan och han fick leka på lekparken. Han lyssna så snällt och hade massa kul. Sedan hjälpte han mig i affären när vi skulle handla och det var inget gnäll eller demonstrationer. Det gick hur bra som helst. Nu tar vi paus i soffan i väntan på att mormor och morfar ska komma tillbaka från golfen så Melvin kan bjuda på sin fika som han köpt. Jag får ju inte äta socker så för mig blir det väl att börja laga mat istället medans dom gottar sig i soffan. Va stark Johanna du kan motstå frestelsen!!!
 
 
Commen | |
#1 - - Anonym:

Det är så mkt engelska "runt om " svenska barn så det är inte alls konstigt om de pratar o förståf redan vix tidig ålder. Något för äldre generationer att tänka på när de ska hålla ngt hemligt. Det f6nkar inte så m engelska längre. Kanske kan det bli fler kurser i konversationstyska nu då ;)

Svar: Ja engelskan kommer in mer och mer. Men du har en stark poäng, man får tänka efter vad man säger. Barn förstår mer än vad man tror.
Johanna Martinsen

#2 - - Jessica:

Fineste Melvin❤ Elsker dere begge to❤

Svar: Vi elsker deg og jenterne ❤ savner dere masse!
Johanna Martinsen

Top page