Hektisk dag med hektiska barn

Ligger i sängen och väntar på att M ska somna. Det har vart en bra dag med massor av skoj. Han har lekt med sin bästis L. Dom har växt upp tillsammans från att dom låg i magen. Skiljer enbart 2mån så dom beter sig som syskon. Retas och tetas hela tiden och det är först till kvarn som gäller. Har M en leksak så ska L ha den och samma sak tvärtom. Vilda busfrön är vad dom är. Underbart att se att dom har så rolig ihop även om det frästar ens tålamod emellanåt. 


Som sagt dagen har vart hektisk så har inte hunnit sitta ner med varken paddan eller datorn för att skriva. Märkt på denna helg att jag släppt mer och mer på rutinerna vilket inte är bra så i veckan blir det tillbaka till det strikta. M ska till dagis imorgon så funderar på att ta en sväng inom gymmet. Önska går ju men jag hoppas suget till gymmet är kvar imorgon när jag vaknar.

Mina matrutiner har vart helt huller om buller i helgen. Hur kommer det sig att tiden springer när man har barn runt sig men när man är ensam kryper den? Har fasta tider jag ska äta men dom har jag fått bända på hit och dit och sen var köket plötsligt ockuperat ja då fick vi tänka om helt. Ja kaos helt enkelt så det ska bli skönt att komma tillbaka till vardagsrutinerna. Jag kan stolt säga att jag avstått båda fikabröd och ostbågar i helgen. (Mina svagheter!) Så ikväll kan jag somna med ett litet leende på läpparna. 

Commen | |
Top page