Knäpp dröm


Drömmar är personliga. Vad som helst kan hända i en dröm. Den kan vara varm och full av kärlek men den kan även vara kall och hatisk. Man kan känna sig modig och stolt som om man kunde övervinna alla hinder världen sätter framför dina fötter men man kan också frukta för sitt liv. Som när man känner sig jagad.  Du springer allt vad du kan men det räcker inte. Kroppen vägrar ge upp och man kämpar och kämpar men man känner sig hjälplös. Man kommer inte undan och paniken inombords väcker en från drömmen. Så varför är drömmar så olika? Hur kommer det sig att vissa drömmar kommer man ihåg medan andra är blått ett minne? Försöker vårt undermedvetna berätta något för oss?
 
Isf undrar jag vad nattens dröm betyder. Jag var liksom medveten i hela drömmen som om jag borde komma ihåg den men minns enbart det sista som hände innan jag vaknade av mitt larm. Drömmen var aldrig läskig eller obekväm men jag reagerade på att den var konstig. Varför i all sin dar skulle jag vilja spränga bilar med morötter? För det första bilar spränger man inte dom kör man och för det andra, varför spränga morötterna når man kan knapra på dom!? Drömmar kan minsann vara hur konstiga som helst. Ings regler, ingen logisk. Jaja jag fick mig alla fall ett gott skratt och ett leende på läpparna när jag vaknade, Bra början på denna dag.
 
Commen | |
Top page