Det gäller att vara effektiv

Ber om ursäkt för att jag inte har bloggat på hela dagen. Vaknade sent för jag sov så dåligt, haft massa värk i natt. Och så fort jag vaknade var det bara att slänga i mig lite frukost. Mitt i ringde min pappa så satt vi och planerade. Han ska nämligen komma ner och bo hos mig i en dryg vecka. Var flera år sedan det hände senast så ska ärligt säga att jag är lite nervös men va fan vi är ju ändå släkt så hur svårt kan det va? 😂


Inte nog med det så ska min mormor komma imorgon och på fredag får vi ytterligare besök så i ca 1,5v framåt är det B&B här hemma. Kommer bli intensivt men också väldigt kul. Är så tråkigt här på vardagarna så lite nytt folk och liv ska bli skönt. Har fixat och städat massa i veckan för att förbereda. Tyvärr får bloggandet lida lite men förhoppningsvis kan jag få ut något roligt av det hela i slutändan.

Mitt i samtalet med pappa ringde Sofie och frågade om jag ville möta upp henne och barnen i stan. Så det blev plötsligt multitasking som gällde. Frukost, FaceTime, telefon samtal och sminka sig på en och samma gång. Jävla tur man är en effektiv kvinna! Det blev att gå i lite affärer och en fika på espresso house. Super mysigt var det men nu sitter jag här hemma och ska fortsätta med lite andra saker innan jag slutar för dagen. Nog för man är sjukskriven men mina dagar blir smått intensiva ibland. Fast det är ju egentligen bara bra för nu har jag fått min plan så snart kommer allt förändras igen men det återkommer jag om i ett annat inlägg.

Commen | |
Top page