Busy woman

Denna vecka har vart allt för hektisk. Har vart full rulle från morgon till kväll och känns som om jag vart kört sverige runt. Började med möten i måndags och ett sista minuten möte i tisdags sen i onsdags skulle Melvin vara ledig hemma med mig men det första som händer är att han spyr. Men bara 1gång precis som förra gången men kruxet var att han fick ju inte gå på dagis på torsdagen och jag hade viktiga möten så panik. Första mötet blev turligt nog inställt men den andra fick jag ju lösa på något vis. Tur man har en bror som ställer upp och är barnvakt. Men mitt i detta kaos har jag en glad nyhet, jag har lyckats få mig ett sommarjobb och börjar nu vecka 19. Så tacksam och kommer inte vara en belastning fysiskt heller så det ska blir kul. Yeah me!

Denna helgen ska spenderas med min kära Sofie och hennes små vilddjur, Lily och Melany. Det blir en härlig tjejhelg. Kollar man ut genom fönstret ser det ut att bli fint härligt vårväder så kanske kan det bli en skön promenad idag med. Sofie och jag tog en igår kväll när barnen sov och det var så skönt ute. Kändes som en typisk midsommarnatt. Lagom svalt och det hade regnat lite tidigare så luften var sådär härligt frisk.

 

// This week has bin real hektic. Its bin none stop all day long, feel like I've bin drivning a lap around Sweden. The week started with two meetings on monday and a last minute meeting on tuesday. Melvin was supose to be home with me wednesday not being sick but the morning started with him vometing on the livingroom floor. But only once, just like last time. Either way he was not welcome back to kindergarden on thursday and I hade meetings booked so i paniced. Luckely for me my first meeting got canceled but I needed to go on the next one so thankfully my brother babysat for me. In the middle of all caos i manage to get my self a summerjob, starting week 19. So thankfull and it wont be fysical for me either so I'm excited. Yeah me!

I'll spend the weekend here at Sophie's place with har and her wildlings, Lily and Melany. A wonderfull girl weekend. Looking through the window it shows good signes for some spring weather so maybe we'll go for a walk later. Me and Sophie went for one last night after the kids was out to bed and it was so nice out. Felt like a tipical midsunmer evening. The tempeture was just perfekt and it had bin some rain earlier so the wind was super fresh and light. //

Commen | Busy, Outfit | |
Top page